Facebook page voor jouw vak!

Medium: sociaal, online medium (gratis).  Sommige leerkrachten twijfelen om facebook te gebruiken door de privacyinstellingen. Je kan je facebookpage echter maken zonder gebruik te maken van je persoonlijke account (zie handleiding)

Werkvorm: discussie, spelvorm, opdrachtvorm. Zie de page als een dynamische onlinemuur voor jouw vak/klas. Mogelijkheden: je kan evenementen aankondigen, links delen (video, audio, artikels). Interactie is mogelijk door in discussie te starten in de messageruimte, door facebooknote (een soort van blog) en door vragen en polls te lanceren.

Lesfase: lesvoorbereiding, evaluatie, na de les. De facebookpagina kan bijvoorbeeld gebruikt worden in de evaluatiefase (een poll, een discussie verderzetten), maar is vooral geschikt buiten de lesuren. Het is een middel uit de leefwereld van leerlingen om hen te triggeren en up to date te houden. 
Een ander voordeel zijn de statistieken. Na dertig “vind ik leuks” krijg je van facebook gratis statistieken ter beschikking: hoeveel keer bekijken de gebruikers jouw pagina, welke onderdelen worden het meest bezocht,…

Hoe maak je een facebookpagina? Op volgende website vind je een stappenplan

Moeilijkheidsgraad: gemiddeld.

 

This entry was posted in aardrijkskunde, biologie, chemie, cultuurwetenschappen, Duits, economie, Engels, esthetica, evaluatie, facebook, Frans, fysica, geschiedenis, godsdienst, informatica, instructie, interactie, lesvoorbereiding, lichamelijke opvoeding, natuurwetenschappen, Nederlands, opdracht, pav, samenwerken, sociaal medium, spel, wiskunde, zedenleer. Bookmark the permalink.

Comments are closed.